• OTRZĘSINY KLASY IV

31.10.2023

W czwartek 26 października uczniowie klasy IV poddani zostali próbom przygotowanym przez starszych kolegów z klasy VIII. Do wszystkich prób podeszli odważnie i zostali zaliczeni w poczet uczniów klas starszych. Na pamiątkę otrzymali dyplom oraz przydomek nadany przez najstarszych uczniów. Po otrzęsinach wszyscy bawiąc się spędzili miło czas.

• DZIEŃ PAPIESKI

31.10.2023

W piątek 20 października obchodziliśmy w szkole XXIII Dzień Papieski "Cywilizacja Życia". Uczniowie klas I-VIII pod opieką nauczycieli udali się pod pomnik św. Jana Pawła II. Tam dzieci z klasy IV i V przypomniały nam wybrane teksty św. Jana Pawła II. Uczniów przygotowała i teksty wybrała pani Anna Kocewiak. Następnie pani dyrektor Justyna Błońska złożyła kwiaty a przedstawiciele wszystkich klas zapalone znicze.

• WYCIECZKA W GÓRY ŚWIĘTOKRZYSKIE

12.10.2023

W dniach 9-10 października uczniowie klas IV-VIII uczestniczyli w wycieczce w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym przystankiem w naszej podróży było  Sanktuarium Matki Bożej Ostrobramskiej w Skarżysku-Kamiennej. Następnie zobaczyliśmy jak wygląda jedno z najstarszych drzew w Polsce "Dąb Bartek" w Zagnańsku. Weszliśmy na Święty Krzyż, gdzie znajdują się relikwie krzyża świetego. Z Łysej Góry, z tarasu widokowego spoglądaliśmy na gołoborza.      Kolejnym etapem wycieczki był park rozrywki Krajno Sabat. Mogliśmy obejrzeć tam miniatury najważniejszych obiektów niemal ze wszystkich kontynentów. Ciekawym doświadczeniem był seans w kinie 6D.                                                      Po zakwaterowaniu w hotelu Przedwiośnie w Ameliówce zjedliśmy smaczny posiłek. Chętni uczniowie, po krótkim odpoczynku pluskali się w hotelowym basenie. Pełni wrażeń z pierwszego dnia zasnęliśmy, by po nocnym wypoczynku rozpocząć kolejny dzień od śniadania.                                                                           We wtorek mieliśmy możliwość choć trochę poznać Kielce: Kadzielnię, Aleję Sław, Katedrę. Pani przewodnik w ciekawy sposób opowiadała historię tych miejsc oraz miasta. Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Jaskini Raj. Tam również przewodnicy w interesujący sposób przekazali informacje o historii jaskini, najciekawszych obiektach. Zobaczyliśmy piękne zjawiska krasowe w postaci stalaktytów, stalagmitów i stalagnatów. Na szczęście nie było jeszcze w jaskini jej zimowych mieszkańców czyli nietoperzy. Zaś pająk czający się w jednym z kątów był najedzony, więc pozwolił nam spokojnie przejść obok siebie.                                                                                                                   Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy był dworek H. Sienkiewicza w Oblęgorku ofiarowany pisarzowi przez Polaków w dowód wdzięczności. Obecnie znajduje się w nim muzeum, w którym mogliśmy zobaczyć oryginalne wyposażenie, przedmioty z których korzystał twórca.                                                      Zadowoleni, szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do Lewiczyna, gdzie na uczniów czekali stęsknieni rodzice.

• WYCIECZKA DO CENTRUM AKTYWNEGO WYPOCZYNKU W SOBANICACH

06.10.2023

W poniedziałek 2 października uczniowie klas IV-VIII udali się na wycieczkę autokarową, z okazji dnia chłopaka, do Centrum Aktywnego Wypoczynku w Sobanicach. Na miejscu czekało na nich wiele atrakcji na świeżym powietrzu, które wymagały sprawności fizycznej. Wszyscy poradzili sobie z nimi wspaniale. Po wysiłku przyjemnie było zjeść własnoręcznie usmażoną na ognisku kiełbaskę.

Wyjatkową atrakcją była wizyta w muzeum afrykańskim. Mogliśmy podziwiać liczne rzeźby, maski, ozdoby przywiezione z różnych rejonów Afryki. Pobyt zakończyła walka sumo między dwoma uczniami klasy VIII.

• Publiczna Szkoła Podstawowa im. UNICEF
        • (048) 66-10-173 (sekretariat)